Isnin, 24 Oktober 2011

Kedai makan cekik darah

Air masak segelas 60 sen?
Nasi +ikan goring+sayur rm 8 ?

Nasi dagang +kepala ikan rm45 ?

Aku rasa zaman skrg ni dah giler la
Kedai makan,kalau kita baca mcm
mcm cerita yg kat atas tu tiga
contoh yg aku ambik.
hari tu aku pergi makan ,kedai makan tu dekat la ngan rumah sampai je aku pun mintak nasi putih, cedok sayur sikit ngan 4 ekor sotong kecil saiznya 1/2 jari aku, minum ais kosong bagi hilang tercekik.
Dalam kepala ni lepas makan kang boleh
ajak budak budak ni minum nescafe
tarik di kedai mamak sebelah.
Habis je makan aku pun tanya
berapa? Rm 13 akak,tu pun saya
dah bagi diskaun dengan muka
terkejut aku pun tanya knp mahal?
Dia pun jawab harga sotong mentah
mahal la kak.Aku pun bayar dengan
muka macam nak bunuh orang,aku
terus balik rumah dengan hati yang panas

Knp tk buat aduan? aku ckp biar la lagi pun
lupa nak minta bil tadi tetapi
Kalau berulang perkara macam ni
lagi aku dah tahu di mana nak buat aduan

e-aduan@kpdnhep.gov.my

atau
SMS 36663 (KPDN)
http://www.aduanrakyat.com.my/

feel like to share??

 
Animated Social Gadget - Blogger And Wordpress Tips